October 25, 2010

Untung

Adik saya, Pak Di, baru menghasilkan sebuah buku iaitu Rancang Wang Dari Sekarang (RWDS). Saya tidak suka tumpang popular, saya sayalah, dia dialah. Masing-masing ada cara tersendiri. Ringkasnya, saya faham tentang kewangan dan saya tidaklah sampai berani ingin berkongsi-kongsi cukup untuk kegunaan diri sendiri.

Apapun, suatu hari saya minta 3 naskah buku daripada adik saya. Puas saya promosikan di pejabat dan hanya terjual 2 naskah sahaja yang kebetulan pembelinya memang tercari-cari buku seperti itu. Puas saya rasa. Pertama dapat juga jual walaupun 2 naskah sahaja. Keduanya dapat membantu pembeli tersebut memahami ilmu kewangan peribadi untuk diaplikasikan. Jual buku seperti ini di pejabat orang yang bergaji besar memang berhadapan dengan pandangan yang cukup negatif.

Semoga saya untung dunia dan akhirat. Amin.

No comments:

Post a Comment